close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיתוך שורשים בביוב – למה חשוב לעשות את זה?

מערכת שורשיט חשוון, תשפג13/11/2022

חיתוך שורשים בביוב, נעשה באמצעות חומרים כאלה ואחרים שיכולים להמיס את השורשים ובאמצעות מכשור מקצועי שמאפשר לנו לחתוך אותם ולהוציא את החלקים השונים

תגיות:
צילום: אתר הלקוח
לא מעט מבנים נבנו באופן כזה, שצנרת הביוב של המבנה מושפעת ממה מהסביבה שלה בצורה כזו או אחרת. מדובר על צנרת ביוב אשר ממוקמת ליד עצים וצמחים שונים המשפיעים עליה, ויכולים להפריע לתפקוד שלה בדרכים שונות, ואם לא מטפלים בכך אז גם באופן קבוע.

דוגמא לכך אפשר לראות במקרה בו שורשים של עצים וצמחים חודרים אל תוך הצנרת וגורמים לה נזקים אשר יכולים להשפיע בצורות שונות על התפקוד שלה. מדובר על נזקים שיכולים להשפיע באופן מהותי על הצנרת, שכן, השורשים יכולים גם ליצור סדקים בצינורות וגם לייצר חסימה אשר תוביל לסתימה ממושכת. במצב כזה, לא יהיה ניתן לעבוד עם
צילום: אתר הלקוח
הצנרת.

זו הסיבה שאחת העבודות הנפוצות ביותר בקרב אינסטלאטורים ואנשי מקצוע, היא חיתוך שורשים בביוב. מדובר על תהליך לא מורכב אך כזה שמחייב ניסיון וידע של איש מקצוע. ישנם תכשירים וחומרים שונים אשר מאפשרים גם לאנשים שאינם מתעסקים בתחום לבצע את העבודה, אך במקרים רבים המצב מורכב מדי בשביל שאלה יוכלו לעזור.

לפני שנסביר מה זה בעצם חיתוך שורשים בביוב, חשוב לומר, לא כל מבנה בהכרח מתמודד עם בעיה זו, אבל היא בהחלט להשפיע, בוודאי על צנרות ישנות שאינן חזקות מספיק ולא יכולות להתמודד עם הכוח והמסה של השורשים.

מדוע חודרים שורשים אל הצנרות?
שורשי עצים וצמחים חודרים אל הצנרות מסיבה מאוד פשוטה. הם צמאים למים. השורשים מחפשים מקורות מים בשביל להתקיים, והצנרות מספקות להם אותם. לכן הם חודרים אל תוך הצנרת וניזונים מהמים שעוברים בתוכה, וכתוצאה מכך הם גורמים לנזק בצנרת.
חשוב להבהיר, זו בעיה שניתנת לפתרון בצורה פשוטה, אך חשוב לטפל בה בהקדם מאחר והיא יכולה להשפיע באופן מהותי על תפקוד הצנרת וכן על היבטים אחרים. למשל, כתוצאה מחדירת השורשים אל הצנרת עלול להיווצר בזבוז שיגרום להוצאות המים לעלות. אפשר לזהות את זה בחשבונות החודשיים.

איך מתמודדים עם חדירת שורשים אל הצנרת?
חיתוך שורשים בביוב, נעשה באמצעות חומרים כאלה ואחרים שיכולים להמיס את השורשים ובאמצעות מכשור מקצועי שמאפשר לנו לחתוך אותם ולהוציא את החלקים השונים מתוך הצנרת. במידת הצורך, יש להיעזר גם באמצעים נוספים בשביל לתקן את הפגמים בצנרת. למשל, אם נוצרו סדקים וחתכים שימנעו ממנה לתפקד כמו שצריך, אז יהיה צורך לטפל בכך.

כאמור, הפתרון הטוב ביותר הוא להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך. למי שאיננו מתעסק בתחום, אין מספיק ניסיון וידע, והתכשירים הנמכרים בחנויות שונות לא בהכרח יעזרו לו. לכן מומלץ לפנות לאיש מקצוע שיגיע כמה שיותר מהר.

לכן חשוב להיות ערים לבעיה ולשים לב לכל שינוי בתפקוד הצנרת ומערכת האינסטלציה באופן כללי במבנה, בשביל שיהיה ניתן לטפל בה כמו שצריך.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה